Zastępstwa
W czwartek i piątek będę na konferencji "Przygody Umysłu" w Centrum Nauki Kopernik. Niżej zamieszczam materialy i zadania na zastepstwa dla wszystkich klas. W razie potrzeby pokazcie nauczycielowi te stronę.
7A i 7B
Nauczycielu! Prosze, pomoz uczniom zdobyc nastepujace materialy do zajec. Powinni wiedziec, jak ich prawidlowo uzyc. Pozwol korzystac z komorek, zeby mieli caly czas dostep do instrukcji. Na koniec zajec w czwartek nic nie musisz zbierac. W piatek dostaniesz od uczniow raporty. Wloz je prosze do mojej przegrodki. Dziekuje bardzo za pomoc!
Materialy z salki biologicznej i prowadzacego do niej korytarza:
Antoni
Na chemii poznaliscie juz definicje gęstości - to iloraz masy i objętości. To wlasnie gęstość jest cechą materiałów, która sprawia, że klocki o takich samych rozmiarach: z bakelitu, drewna, stali, mosiądzu, metaplaksu, olowiu itp - maja różną masę.
Gęstość ma dziwną jednostkę: kilogram na metr sześcienny lub gram na centymetr sześcienny. Mówi nam ona wlasnie o tym, jak "ciasno" są upakowane atomy tworzące dany material.
Waszym zadaniem na czwartek i piatek będzie wyznaczenie gęstości calego zestawu klockow, czyli wszystkich materiałów (poza trujacym olowiem!). Pracujcie w grupach maksimum 4-osobowych i przygotujcie raport, w ktorym napiszecie:
7A i 7B
Nauczycielu! Prosze, pomoz uczniom zdobyc nastepujace materialy do zajec. Powinni wiedziec, jak ich prawidlowo uzyc. Pozwol korzystac z komorek, zeby mieli caly czas dostep do instrukcji. Na koniec zajec w czwartek nic nie musisz zbierac. W piatek dostaniesz od uczniow raporty. Wloz je prosze do mojej przegrodki. Dziekuje bardzo za pomoc!
Materialy z salki biologicznej i prowadzacego do niej korytarza:
- Waga elektroniczna (dolna szafka po lewej)
- 2 menzurki (takze tam)
- Silomierze (gorna szuflada srodkowej szafki w korytarzu)
- Pudelko z kostkami z roznych materiałów (takze tam, dodatkowe jeszcze za twoimi plecami, w szafce za szybą)
Materialy z mojej szafki w pokoju nauczycielskim
- Jeszcze jedno pudelko z kostkami
- Sznurki
- Miarki z ikei i leroy merlin
Zaangazuj uczniow, nie warto nosic samemu 😉
Antoni
Na chemii poznaliscie juz definicje gęstości - to iloraz masy i objętości. To wlasnie gęstość jest cechą materiałów, która sprawia, że klocki o takich samych rozmiarach: z bakelitu, drewna, stali, mosiądzu, metaplaksu, olowiu itp - maja różną masę.
Gęstość ma dziwną jednostkę: kilogram na metr sześcienny lub gram na centymetr sześcienny. Mówi nam ona wlasnie o tym, jak "ciasno" są upakowane atomy tworzące dany material.
Waszym zadaniem na czwartek i piatek będzie wyznaczenie gęstości calego zestawu klockow, czyli wszystkich materiałów (poza trujacym olowiem!). Pracujcie w grupach maksimum 4-osobowych i przygotujcie raport, w ktorym napiszecie:
- Sklad grupy i klasę
- Informacje którą metoda wyznaczania masy sie poslugiwaliscie. Macie trzy do wyboru: wasza wlasna waga szalkowa lub waga elektroniczna, lub dynamomierz (uwaga, tylko 2 z nich sa sprawne!)
- Informacje ktora metoda wyznaczania objetosci sie poslugiwaliscie. Macie dwie do wyboru: w menzurce lub mierzac dlugosc bokow (obie metody sprawdzaliscie ostatnio; ktora z nich jest lepsza?)
- "Surowe" wyniki pomiarow, czyli te podatawowe, z ktorych oblicza sie później potrzebną nam wielkosc. To znaczy ze musicie zapisywać zmierzone dlugosci bokow a, b, c; objetosc poczatkowa i koncowa, kazdy pomiar masy. Trzeba koniecznie wyraznie zaznaczac jakiego materialu to dotyczy! Polecam zrobic tabelke.
- Obliczenia prowadzace do uzyskania wielkosci objetosci metoda, ktora wybraliscie
- Obliczenia prowadzace do wyznaczenia gestosci
- Informacje o niepewnosciach pomiarowych przyrzadow, ktorych uzywaliscie (uzywajcie tych samych przez caly czas)
Gotowe raporty oddajcie nauczycielowi w piątek. Ewentualne wątpliwości być może rozjasni wam podrecznik, rozdzial 1.3.
Praca domowa na piatek 3.11:
- Przeczytac w calosci rozdzial 1.3 z podrecznika
- Sprobowac wykonac zadania z dzialu 1.3 ZĆ: 1, 2, 3, 4, 5, 7 i 8.
II gim
Nauczycielu! Pozwol prosze korzystac na zajeciach z komorek, zeby dla uczniow bylo jasne co maja do zrobienia. Dziekuje za pomoc!
Antoni
W czwartek: rozwiazywanie zadan ze zbioru: dzialy o pierwszej i trzeciej zasadzie dynamiki (zaczelismy je robić, kazdy stara sie zrobic je do konca). Praca w grupach, ktos przy tablicy rozwiazuje dla wszystkich (przygotowanie do sprawdzianu).
Zbiory znajdują się w korytarzu do sali biologicznej, w szafce po prawej stronie (pierwsza szafka od prawej).
Zbiory znajdują się w korytarzu do sali biologicznej, w szafce po prawej stronie (pierwsza szafka od prawej).
Piątek: obejrzec https://youtu.be/TYUpnBSwq1k oraz https://youtu.be/HHN5Y0sVq7A.
Po kazdym filmie sporzadzcie notatke w zeszycie, gdzie swoimi slowami opiszecie omawiane zagadnienie i jego wyjasnienie. Nie oglądajcie 3 filmów naraz!
Praca domowa na czwartek 2.11:
przeczytac podrozdzialy rozdzialu 5 podrecznika o parciu wody i cisnieniu. Będzie kartkowka na plickersie z podstawowych pojęć (nazwy wielkosci i ich jednostki, opisane prawa, takze zagadnienia z ogladanych filmow).
III A i III B
Nauczycielu! Materialy do zajec z pradem znajdziesz w mojej szafce w pokoju nauczycielskim. Sa to: zbior baterii plaskich, saszetka z diodami i srebrna tasma aluminiowa. Uczniowie wiedza jak z tego korzystac i samodzielnie dadza sobie rade z zadaniami. Umozliw im prosze korzystanie z komorek, zeby mieli dostep do instrukcji. Dziekuje za pomoc!
Antoni
III A: zbudowac w zeszycie nowy uklad, diody polaczone rownolegle (kliknij, by zobaczyc schemat).
III B: obejrzeć filmy:
i zrobić notatki w zeszycie po kazdym z nich (czyli oglądacie film 1, robicie notatkę 1, potem film 2 i notatka dwa)
i zrobić notatki w zeszycie po kazdym z nich (czyli oglądacie film 1, robicie notatkę 1, potem film 2 i notatka dwa)
Komentarze
Prześlij komentarz