Zastępstwa

W czwartek i piątek będę na konferencji "Przygody Umysłu" w Centrum Nauki Kopernik. Niżej zamieszczam materialy i zadania na zastepstwa dla wszystkich klas. W razie potrzeby pokazcie nauczycielowi te stronę.

7A i 7B

Nauczycielu! Prosze, pomoz uczniom zdobyc nastepujace materialy do zajec. Powinni wiedziec, jak ich prawidlowo uzyc. Pozwol korzystac z komorek, zeby mieli caly czas dostep do instrukcji. Na koniec zajec w czwartek nic nie musisz zbierac. W piatek dostaniesz od uczniow raporty. Wloz je prosze do mojej przegrodki. Dziekuje bardzo za pomoc!

Materialy z salki biologicznej i prowadzacego do niej korytarza:

  • Waga elektroniczna (dolna szafka po lewej)
  • 2 menzurki (takze tam)
  • Silomierze (gorna szuflada srodkowej szafki w korytarzu)
  • Pudelko z kostkami z roznych materiałów (takze tam, dodatkowe jeszcze za twoimi plecami, w szafce za szybą) 
Materialy z mojej szafki w pokoju nauczycielskim
  • Jeszcze jedno pudelko z kostkami
  • Sznurki
  • Miarki z ikei i leroy merlin
Zaangazuj uczniow, nie warto nosic samemu 😉


Antoni


Na chemii poznaliscie juz definicje gęstości - to iloraz masy i objętości. To wlasnie gęstość jest cechą materiałów, która sprawia, że klocki o takich samych rozmiarach: z bakelitu, drewna, stali, mosiądzu, metaplaksu, olowiu itp - maja różną masę.

Gęstość ma dziwną jednostkę: kilogram na metr sześcienny lub gram na centymetr sześcienny. Mówi nam ona wlasnie o tym, jak "ciasno" są upakowane atomy tworzące dany material.

Waszym zadaniem na czwartek i piatek będzie wyznaczenie gęstości calego zestawu klockow, czyli wszystkich materiałów (poza trujacym olowiem!). Pracujcie w grupach maksimum 4-osobowych i przygotujcie raport, w ktorym napiszecie:

  1. Sklad grupy i klasę 
  2. Informacje którą metoda wyznaczania masy sie poslugiwaliscie. Macie trzy do wyboru: wasza wlasna waga szalkowa lub waga elektroniczna, lub dynamomierz (uwaga, tylko 2 z nich sa sprawne!)
  3. Informacje ktora metoda wyznaczania objetosci sie poslugiwaliscie. Macie dwie do wyboru: w menzurce lub mierzac dlugosc bokow (obie metody sprawdzaliscie ostatnio; ktora z nich jest lepsza?)
  4. "Surowe" wyniki pomiarow, czyli te podatawowe, z ktorych oblicza sie później potrzebną nam wielkosc. To znaczy ze musicie zapisywać zmierzone dlugosci bokow a, b, c; objetosc poczatkowa i koncowa, kazdy pomiar masy. Trzeba koniecznie wyraznie zaznaczac jakiego materialu to dotyczy! Polecam zrobic tabelke.
  5. Obliczenia prowadzace do uzyskania wielkosci objetosci metoda, ktora wybraliscie
  6. Obliczenia prowadzace do wyznaczenia gestosci
  7. Informacje o niepewnosciach pomiarowych przyrzadow, ktorych uzywaliscie (uzywajcie tych samych przez caly czas)
Gotowe raporty oddajcie nauczycielowi w piątek. Ewentualne wątpliwości być może rozjasni wam podrecznik, rozdzial 1.3.

Praca domowa na piatek 3.11:
  1. Przeczytac w calosci rozdzial 1.3 z podrecznika
  2. Sprobowac wykonac zadania z dzialu 1.3 ZĆ: 1, 2, 3, 4, 5, 7 i 8.

II gim

Nauczycielu! Pozwol prosze korzystac na zajeciach z komorek, zeby dla uczniow bylo jasne co maja do zrobienia. Dziekuje za pomoc!

Antoni

W czwartek: rozwiazywanie zadan ze zbioru: dzialy o pierwszej i trzeciej zasadzie dynamiki (zaczelismy je robić, kazdy stara sie zrobic je do konca). Praca w grupach, ktos przy tablicy rozwiazuje dla wszystkich (przygotowanie do sprawdzianu).

Zbiory znajdują się w korytarzu do sali biologicznej, w szafce po prawej stronie (pierwsza szafka od prawej).


Po kazdym filmie sporzadzcie notatke w zeszycie, gdzie swoimi slowami opiszecie omawiane zagadnienie i jego wyjasnienie. Nie oglądajcie 3 filmów naraz!

Praca domowa na czwartek 2.11:
przeczytac podrozdzialy rozdzialu 5 podrecznika o parciu wody i cisnieniu. Będzie kartkowka na plickersie z podstawowych pojęć (nazwy wielkosci i ich jednostki, opisane prawa, takze zagadnienia z ogladanych filmow).

III A i III B

Nauczycielu! Materialy do zajec z pradem znajdziesz w mojej szafce w pokoju nauczycielskim. Sa to: zbior baterii plaskich, saszetka z diodami i srebrna tasma aluminiowa. Uczniowie wiedza jak z tego korzystac i samodzielnie dadza sobie rade z zadaniami. Umozliw im prosze korzystanie z komorek, zeby mieli dostep do instrukcji. Dziekuje za pomoc!

Antoni

III A: zbudowac w zeszycie nowy uklad, diody polaczone rownolegle (kliknij, by zobaczyc schemat).

III B: obejrzeć filmy:

  1. https://youtu.be/9OVtk6G2TnQ
  2. https://youtu.be/IV4IUsholjg

 i zrobić notatki w zeszycie po kazdym z nich (czyli oglądacie film 1, robicie notatkę 1, potem film 2 i notatka dwa)

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Zorza polarna i pole ładunku elektrycznego

Punkt Zwrotny